Razmnožavanje Acnistus australisa





Kada sam prvi put na netu vidjela  Acnistus australis mislila sam da je to biljka samo za uzgajivače, a ne za hobi-baštovane. Izgledala mi je isuviše egzotična, prije svega zbog boje, a onda i zbog oblika cvijeta. Male trubljice, pa još plave........Uspostavilo se da je njen uzgoj relativno jednostavan.


Acnistus australis se razmnožava reznicama i sjemenom. Najbolje vrijeme razmnožavanja zelenim reznicama je proljeće, ali kako sam ja nestrpljiva ni ovaj put nisam mogla sačekati toplije dane.
Vani je hladno i sumorno, a šta može bolje odagnati sumorne misli od "zelenih radova".
Od biljaka koje sam razmnožila prošle godine su ostala samo ova 2 primjerka.  Ostalim biljkama sam obradovala neke od mojih cvjetnih prijateljica.

Veća biljka je visoka oko 90cm. Za ca. 2 mjeseca će to biti jedna bujna biljka s desetinama malih plavih trubljica.


Za ožiljavanje reznica sam upotrijebila zemlju za sjetvu kojoj sam dodala pijesak i perlit. S obzirom da će reznice biti u toplom stanu koji je u ovo vrijeme idealan za razmnožavanje šampinjonske mušice, zemlju sam prvo "ispekla" u mikrovalnoj pećnici.
Prošlogodišnje iskustvo je pokazalo da se najjednostavnije ožiljavaju reznice koje se otkinu od drvenaste grane s tim da se više ne režu (skraćuju).Pogrešno bi bilo otkinuti dužu reznicu , presjeći je po sredini i staviti na zakorjenjivanje.

Uzimanje reznice
Prošle godine nisam koristila prah za ožiljavanje, ali ovaj put jesam. Još nije pravo vrijeme za ožiljavanje, pa reznicama na taj način moram pomoći da obrazuju korjenje.


Biljke isparavanjem preko lišća gube vodu, pa da bih to spriječila, odstranila sam sve donje listove.
Male plastične saksije ili posude od jogurta su idealne za ožiljavanje nježnih reznica Acnistusa.




Da bi se reznice uspješno ožilile potrebno im je obezbjediti optimalnu vlažnost. Ovaj put sam za to upotrijebila prozirnu najlonsku vrećicu.
Da vrećica ne bi dodirivala reznice, štapićima od "šiš ćevapa" sam napravila kostur.
Jedino što je još preostalo je reznicama obezbjediti potrebnu temperaturu. Idealno mjesto za to je radijator. Treba paziti da radijator ne bude odvrnut na maksimum, jer bi time za kratko vrijeme uništili sav prethodni trud.


Prošle godine nisam obraćala pažnju na sjemenske čahure. Tek na sugestiju jedne čitateljke bloga pokušala sam sakupiti sjeme. Nažalost čahure nisu uspijevale da sazriju, jer su iz nekog razloga opadale potpuno  zelene.
Iznoseći ove godine saksije iz podruma primjetila sam dvije čahure........ i evo biljke niču.

Acnistus australis - sijanci
Acnistus australis - sijanac

Acnistus je biljka koju želim imati u što više primjeraka, pa se posao sutra nastavlja.

Želim vam lijep start u novu sedmicu.

Broj komentara: 6:

  1. simpa biljka :) i super da je jednostavna za razmnožavanje

    OdgovoriIzbriši
  2. 8 reznica je za početak na ožiljavanju....Kad pomislim u kakvim ga sve bojama ima moja najrađe bi ih sve imala. Ne mislim samo na one koji su u prodaji kod uzgajivača, nego na one koje imaju sakupljači rariteta, a ti su zbilja fantastični.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Retriver Sara

      Odlično si to prezentirala draga moja, vjerujem da ćeš ovog ljuta imati puno plavih cvjetova...a kako je s crvenim?

      Izbriši
  3. Hvala ti draga Sara. Nadam se da će u mojoj Cvjetnoj oazi, pored ostalih boja, u velikoj mjeri biti zastupljena i plava boja. Crveni Acnistus nije još za poziranja...

    OdgovoriIzbriši
  4. prekrasan je ...bravo mak .....i blog mi se svidja...pozdrav od Monne!

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala Monna na lijepim riječima. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši