Achimenes




Achimenes je, pored Streptocarpusa, Saintpaulie (afričke ljubičice), Episcie,  Aeschynanthusa itd.,  još jedna jako interesantna biljka iz familije Gesneriaceae.



U svijetu postoji oko 25 vrsta Achimenesa, koji se razlikuju po formi rasta (uspravni i viseći) te veličini i boji cvijeta. 
Najbolje im odgovara svijetlo mjesto, bez direktnog sunca. Jutarnje i poslijepodnevno sunce im ne smeta, a mogu uspijevati i u polusjeni.
Za uspješan uzgoj im ne treba posebna zemlja, nego normalna zemlja za cvijeće. Ono što je jako važno je redovno zalijevanje, zemlja ne smije nikad biti potpuno suha.

Karakteristično za Achimenes je da obrazuju rizome pomoću kojih se na najjednostavniji način razmnožavaju. Sade se na dubinu od 2cm do 4cm.


Rizomi kupljeni u proljeće.


   Nisu odmah posađeni, pa tek sad cvjetaju.

Achimenes "Jay dee large white" ima viseći oblik.


"Stans delight" raste uspravno.


kao i "Yellow beauty"


I jedna grupna


Prošlododišnji roza/narandžasti još ne cvjeta (sasvim desno na slici se vidi jedan mali dio biljke). Nije ni čudo, jer je cijelu godinu narastao samo nekoliko centimetara.

Achimenesi cvjetaju od proljeća do jeseni kada im se lišće počinje sušiti. Kad se svo lišće osuši tek onda im treba odrezati nadzemni dio i saksiju s rizomima ostaviti u tamnu prostoriji u kojoj je temperatura od 10C do 15C. Tada su u fazi zimskog mirovanja.
Rizomi se mogu i izvaditi i staviti u vermiculit. Tako sparate prostor s obzirom da vam za ovakav vid pohranjivanja rizoma teba puno manje mjesta.
Početkom proljeća rizome treba posaditi u svjezu, novu zemlju i saksije staviti na svijetlo i toplo mjesto.
 Ako zelite da vam biljke budu bujnije preporicuje se pinciranje. To se radi kada su biljke visine ca. 5cm-6cm.

Jako jednostavno se razmnožavaju rizomima i reznicama.

Želim vam lijep nastupajući vikend.....hmm još 2 dana, ali svejedno.


Broj komentara: 19:

  1. Retriver Sara

    Lijepe boje, a već sljedećeg proljeća će ti se povećati broj rizomića pa će i biljke biti bujnije i gušće s puno više cvjetova...zaista jedna od zahvalnijih biljaka jer neumorno cvjeta cijelo ljeto.

    OdgovoriIzbriši
  2. Meni je bilo važno da niknu tj. da rizomići ne sagnjiju, a sad imaju vremena da se razmnože. Ja se nigdje ne žurim, biljke su me naučile strpljenju.
    A kad se razmnože onda znam kud s viškom, znam ko ih posebno voli....

    OdgovoriIzbriši
  3. prekrasni su, ja sam 2 sezone griješila sa svojim ljubičastim - držala sam ga na balkonu gdje mu je bilo prevruće, iako nije bio cijeli dan na suncu

    jesenas sam nabvila i crveni, malo ih proučila i premjestila u hlad, sunca imaju samo izjutra
    ali... opet loša godina za njih, uvik nešto fali...

    natalija

    OdgovoriIzbriši
  4. Draga Natalija i ja imam jedan problematičan Achimenes. Prošlu godinu je protračio ni u šta, a evo ni ove još nije procvjetao. Ne znam šta mu je, nešto mu ipak ne štima. Na svu sreću ovi novi su počeli cvjetati, a da su i oni kilavi mislim da bih odustala od njih. Ovako ću se potruditi da ih održim i nabavim još neku novu lijepu sortu.
    Danas ovi već imaju više cvjetića i baš su me obradovali.
    Poslat ću ti pp na c.i.

    OdgovoriIzbriši
  5. Sad znam koju ću biljku pridodati svojoj kolekciji. Najviše me veseli što zimi miruje, jer mi je veliki problem naći u kući prikladno mjesto za svaku biljku koj prezimljuje u zatvorenom. U kući imam malo svjetla, pa se biljke dosta muče. Ali, imam podrum i jednu prostoriju koja je uvijek temp. oko 10 stupnjeva i mogla bi odgovarati za mirovanje ahimenesa.
    Hvala Vam na još jednoj korisnoj informaciji.

    OdgovoriIzbriši
  6. Achimenesi su zbilja jako zahvalne biljke. Cvjetaju cijelo ljeto i jesen, a zimi se mogu ostaviti bilo gdje. Negdje sam pročitala šalu, kao može se ostaviti i u ormar u spavaćoj sobi. Raduje me da sam Vam dala ideju. Lijep pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  7. pozdrav Đana!

    Puno sam zadnjih dana pričala sa svojim cvjetnim prijateljicama o achimenesima i gotovo nijedna nije zadovoljna s njima ove godine...kakva je kod tebe situacija?

    Blaža

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oprosti Blazenka, tek sad vidim ovo pitanje. Bila sam na godisnjem odmoru, a po povratku uvijek ima puno obaveza, pa je blog bio u drugom planu. Ni ja nisam zadovoljna Achimenesima ove godine. Jako sporo rastu, ali vidim da neki konacno imaju pupove. Ne znam sta je razlog tako sporom rastu. Ja sam upravo danas posadila jos 50-tak rizomica (stajali su, jer nisam imala mjsta za njih), a s obzirom kako sporo rastu ko zna hoce li ti uspjeti procvjetati do zime. Pozdrav

      Izbriši
  8. izgleda da je takva godina kada većina nije zadovoljna s njima.

    OdgovoriIzbriši
  9. Gde mogu da kupim
    rizome Achimenesa

    OdgovoriIzbriši
  10. Lijep pozdrav, ovih dana cu postaviti ponudu achimenes-a na online shop, pa pogledajte.

    OdgovoriIzbriši
  11. Pre par dana sam kupila ovaj predivan cvet,odmah sam ga presadila u veču saksiju zalila i odma je počeo da cveta obilnije a od kad sam ga posadila samo jednom sam ga zalili a zemlja je još vlažna i mislim da netraži svakodnevno zalivanje!🌷

    OdgovoriIzbriši
  12. Molim za uputstvo kako nabaviti crveni ahimenis. Moja prijateljica mi je poklonila ljubičasti i evo pun je balkon. Malo se izduzio no sada znam da sam ga trebala pincirati, hehe...-

    OdgovoriIzbriši
  13. Pozdrav, pogledajte na www.florarus.eu

    OdgovoriIzbriši
  14. Pinciranje (ne pinčiranje) je orezivanje vrhova biljke da bi bila kompaktnija tj. da bi se bolje granala.
    Tako iz svake orezane grane dobijete 2 nove. Ako to redovno radite biljka postaje sve sira i naravno ljepsa.

    OdgovoriIzbriši
  15. Kupila sam rizome ahimenesa...posadila i tek nakon mj.dana počeli su puštati mladice.Među cijelim rizomima bilo je i komadića rizoma za koje je žena rekla da će proklijati,ali do sada ništa.O čemu se radi?
    I drugo pitanje da li već sada(24.04.) mogu tegle sa niknutim biljčicama van na zrak?I kako dalje?

    OdgovoriIzbriši
  16. Kupila sam rizome ahimenesa,posadila i tek nakon mj.dana su proklijali.Među kupljenim rizomima bilo je polovica koje nisu proklijale i mislim da ni neće.O ćemu se radi?
    Da li sad već (24.04.2020.)mogu staviti mladice oko 5 cm van na zrak?Kako dalje s njima?

    OdgovoriIzbriši